Działalność naukowo-badawcza
Główna tematyka prac naukowo-badawczych prowadzonych w Katedrze obejmuje następujące zagadnienia:
- badania rozruchu silników o zapłonie samoczynnym w niskich temperaturach otoczenia,
- badania nad poprawą wskaźników eksploatacyjno-ekonomicznych silników o zapłonie samoczynnym,
- badania wpływu paliw pochodzenia rzepakowego na stan techniczny skojarzenia gładź cylindrowa-tłok-pierścienie,
- badania nad doładowaniem sekwencyjnym silników o zapłonie samoczynnym,
- badania nad poprawą elastyczności silników trakcyjnych,
- badania współpracy elementów tłok-pierścienie-cylinder,
- analiza cyklu życia pojazdów samochodowych,
- ekologiczne aspekty transportu samochodowego.
Wymiernym efektem działalności naukowej w ostatnim dziesięcioleciu jest:
- 367 publikacji krajowych i zagranicznych, książek naukowych, monografii i skryptów,
- 7 patentów,
- 4 habilitacje,
- 5 doktoratów.
- badania rozruchu silników o zapłonie samoczynnym w niskich temperaturach otoczenia,
- badania nad poprawą wskaźników eksploatacyjno-ekonomicznych silników o zapłonie samoczynnym,
- badania wpływu paliw pochodzenia rzepakowego na stan techniczny skojarzenia gładź cylindrowa-tłok-pierścienie,
- badania nad doładowaniem sekwencyjnym silników o zapłonie samoczynnym,
- badania nad poprawą elastyczności silników trakcyjnych,
- badania współpracy elementów tłok-pierścienie-cylinder,
- analiza cyklu życia pojazdów samochodowych,
- ekologiczne aspekty transportu samochodowego.
Wymiernym efektem działalności naukowej w ostatnim dziesięcioleciu jest:
- 367 publikacji krajowych i zagranicznych, książek naukowych, monografii i skryptów,
- 7 patentów,
- 4 habilitacje,
- 5 doktoratów.